بهترین کربوهیدرات ها برای کنترل وزن

معرفی بهترین کربوهیدرات برای کنترل وزن

طبق تحقیقات انجام شده ،مصرف بیش از حد کالری باعث چاقی بدن میشود.پس اگر می خواهید وزن کم کنید و تناسب اندام خود را حفظ کنید باید میزان کالری مصرفی بدن خود را کم کنید.این به این معنا نیست که از خوردن غذاهای پروتئین دار، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها خودداری کنید.این موضوع به این معناست که شما باید مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را مصرف کنید،اما بدانید چگونه و به چه مقدار آنها را در رژیم غذایی خود جای دهید.

برای رسیدن به تناسب اندام در کنار رژیم غذایی سالم میتوانید از مربی بدنسازی در تهران کمک بگیرید.

غذاهای سرشار از کربوهیدرات

عده ای بر این باورند که مصرف غذاهای کربوهیدرات دار برای بدن آنها مضر است و حذف آنها برای لاغری بدن مفید است.اما اینگونه نیست.کربوهیدرات ها یکی از موارد مهم در رژیم غذایی سالم انسان به شمار می‌روند.

از جمله مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات که مصرف آنها برای بدن لازم و ضروری است می توان به موارد زیر اشاره نمود.

حبوباتی چون لوبیا قرمز، نخود ،عدس – سیب زمینی – آجیل – میوه هایی چون هندوانه،موز،سیب – کلم بروکلی – جو و ذرت – ماست – قارچ – هویج

درست است که برخی از کربوهیدرات ها مانند نان به عنوان غذاهای پرکالری و چاق کننده محسوب میشوند،اما برخی از غذاهای کربوهیدرات دار هستند که مصرف آنها در یک رژیم غذایی سالم نیاز است.

جهت ارتباط با بهترین مربی بدنسازی در تهران اینجا کلیک کنید.

مصرف جو و لاغری سریع

مصرف جو و لاغری سریع

مواد موجود در جو از چاقی و اضافه وزن جلوگیری میکند.اگر شما این ماده غذایی را در وعده صبحانه خود جای دهید،انرژی لازم برای فعالیت های روزانه شما تا ساعاتی از روز تامین میشود و شما تمایل کمتری به خوردن غذاهای پرکالری خواهید داشت و اینگونه میتوانید به وزن ایده آل خود برسید.

موز

موز یکی از محبوب ترین میوه ها در جهان است که سرشار از کربوهیدرات میباشد که شما با خوردن آن احساس سیری خواهید کرد و مصرف آن اینگونه به کاهش وزن کمک میکند.

سیب زمینی

مصرف سیب زمینی برای لاغری

سیب زمینی حاوی مقدار مناسبی کربوهیدرات و فیبر است و به عنوان یکی از سیر کننده ترین خوراکی های در دسترس شناخته شده است که قرار دادن آن در رژیم غذایی میتواند به لاغری شما کمک زیادی کند.

برخی بر این باورند که مصرف سیب زمینی باعث چاقی میشود.البته چگونگی مصرف آن اهمیت زیادی دارد.مثلا اگر سیب زمینی را در روغن زیاد غوطه ور کنید و آن را سرخ کنید و بعد مصرف کنید،مطمئن باشید، در مدت زمان بسیار کوتاهی اضافه وزن پیدا خواهید کرد.

دوستان و همراهان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و رسیدن به تناسب اندام ما را در سایر مقالات باشگاه بدنسازی تهران دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *