بدنسازی بانوان

دویدن در سرما

حتی اگر شما یک دونده مشتاق باشید که در هر فصلی و بدون در نظر گرفتن آب و هوا برای دویدن بیرون می‌روید، احتمالا از چند راهنمایی برای دویدن در سرما سود خواهید برد. در حالی‌که بسیاری از افراد برای ورزش کردن در طول ماه‌های سرد به باشگاه‌ها روی می‌آورند، اما بقیه انگیزه‌شان را از دست می‌دهند و به اندازه قبل ورزش نمی‌کنند یا حتی آن را کنار می‌گذارند. اگر برای دویدن در آب‌و‌هوای سرد به نکات زیر توجه کنید، بهتر قادر خواهید بود که در تمام طول سال سالم و باانگیزه بمانید.

دویدن درفصل سرما نیازمند رعایت کردن یک سری اصول و قوانین است که رعایت کردن ها باعث می شود که به بدن دونده ضرری نرساند .

شما می توانید بسیاری از این اصول را از مشاوره بدنسازی آنلاین بخواهید ما در این مقاله سعی می کنیم نکاتی را که به شما کمک می کند تا یک دویدن خوب و با کیفیت را در فصل زمستان تجربه کنید را ذکر کنیم .

از پاهایتان محافظت کنید 

افرادی که در ماه های سرد سال می دوند باید این نکته را بدانند که حفاظت از پاها بسیار مهم است برای این منظور باید از کفش های ضخیم که دارای منافذ کمی هستند استفاده کنند و یا قبل از شروع به دویدن از لایه های ضد اسپری استفاده کنند . با رعایت کردن این اصول پاها کمتر آسیب می بینند .

زیاد لباس نپوشید 

هنگام دویدن در فصل سرد نباید لباس های زیادی  پوشید به گونه ایی که جلوی حرکت را بگیرد و هنگام دویدن باعث تعریق شود . بلکه شما باید به گونه ایی لباس بپوشید که فقط احساس گرم بودن داشته باشید . این توصیه ای است که بدنسازی آنلاین در این زمینه می گوید و این اصول را رعایت باید کرد .

لایه لایه لباس بپوشید 

برای اینکه توانایی شما برای حرکت کردن به وسیله ی  لباس پوشیدن گرفته نشود و بتوانید به خوبی بدوید می توانید لباس ها را به صورت لایه لایه بپوشید ، این یک راه حل عالی برای محافظت شدن در برابر سرما است .

ضد آفتاب بمالید 

این نکته را باید یاد آورشد که زدن ضد آفتاب فقط مختص تابستان نیست بلکه در ماه های سردسال نیز باید از پوست خود حفاظت کنید و از ضد آفتاب استفاده کنید ، همچنین توصیه ی مشاوره بدنسازی آنلاین این است که از ضد آفتابی باید استفاده کرد که در برابر رطوبت و عرق از مقاومت خوبی بر خوردار باشد .

به مقدار نیاز آب بنوشید 

اگرچه دویدن در فصل زمستان تجربه ایی متفاوت تر از دویدن در فصل گرما دارد و ممکن است که شما از عرق کردن خود بی خبر باشید ولی نکته ایی که مهم است این است که شما باید قبل در حین و بعد از دویدن خود آب بنوشید .این  کار باعث می شود که بدن شما آسیب نبیند و سلامتی شما تضمین شود .و حتما به توصیه های مربی بدنسازی خصوصی خود توجه کنید و موارد ورزشی را رعایت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *