چگونه برای یک رقابت ورزشی آماده شویم

چگونه برای یک رقابت ورزشی آماده شویم

آماده شدن برای رقابت ورزشی

ورزش ، رقابتی بسیار سرگرم کننده است.ورزش به شما کمک می کنند سالم بمانید ، با افراد جدید ملاقات کنید و در مورد کار تیمی با هم هماهنگ شوید.برنده شدن در یک بازی ورزشی مثل هند اسپید عالی است.اما اگر آماده نباشید ، سلامتی شما در معرض خطر خواهد بود. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را تا پایان ادامه دهید.

خوب بخوابید

واب نقش اصلی در عملکرد ورزشی دارد

آیا می دانستید که علاوه بر آمادگی جسمی و خوردن آگاهانه ، خواب نقش اصلی در عملکرد ورزشی و نتایج رقابتی دارد؟! اگر خواب کمتر از حد معمول خود باشد ، بدن دیگر وقت خود را برای ترمیم حافظه ، تثبیت حافظه و ترشح هورمون ها نمی گذارد.
برخی تحقیقات حاکی از آن است که کمبود خواب باعث افزایش سطح هورمون استرس ، کورتیزول می شود. کمبود خواب همچنین تولید گلیکوژن و کربوهیدرات هایی را که برای مصرف انرژی در طی فعالیت های بدنی ذخیره می شوند ، کاهش می دهد.به طور خلاصه ، خواب کم ، باعث خستگی زودرس ، انرژی کم و تمرکز ضعیف در زمان بازی ایرهاکی میشود.

روزانه آب زیادی بنوشید

اهمیت آب برای ورزشکاران

حداقل روزانه 32 اونس آب بنوشید و یا نوشیدنی های ورزشی مصرف کنید ، اما به یاد داشته باشید که این نوشیدنی ها جای آب را نمیگیرند و آب یک ضرورت است در حالی که  مصرف یک نوشیدنی ورزشی اختیاری است.

هیدراتاسیون مناسب به معنای دریافت مقدار مناسب آب قبل ، حین و بعد از ورزش است. آب دمای بدن را تنظیم می کند و مفاصل شما را روان می کند.اگر بدن خود را به درستی آبرسانی نکنید ، بدن شما نمی تواند در بالاترین سطح خود عمل کند.

یک روش ساده برای اطمینان از آبرسانی به درستی ، بررسی ادرار است.اگر ادرار شما معمولاً بی رنگ یا زرد روشن است ، به احتمال زیاد به خوبی هیدراته می شوید.ادرار زرد تیره یا رنگ کهربا می تواند نشانه ای از کمبود آب بدن باشد.

رژیم غذایی سالم

تغذیه مناسب برای ورزشکاران

حدود دو هفته قبل از شروع رقابت ورزشی ، کربوهیدرات زیادی بخورید ، زیرا کربوهیدرات ها به شما انرژی می دهند.در این مدت از فیبر زیاد خودداری کنید.قبل از مسابقه باید وعده های غذایی پر کربوهیدرات بخورید، زیرا این کار به بهینه سازی عملکرد شما در طول بازی کمک می کند. کربوهیدرات ها انرژی لازم را به بدن شما می رسانند ، این امر باعث می شود مدت طولانی در بالاترین سطح خود باشید.گلوکز موجود در کربوهیدرات ها همچنین به حافظه کمک می کند.چند ساعت قبل از بازی ، می توانید با تنقلات سالم مانند موز دوباره سوخت گیری کنید تا سطح کربوهیدرات خود را بالاتر ببرید.

از غذاهای چرب و سرخ شده دوری کنید. همچنین ، باید از خوردن وعده های غذایی بزرگ در مدت چهار ساعت قبل از رقابت ورزشی خودداری کنید.

قبل از شروع بازی بدن خود را گرم کنید

گرم کردن بدن قبل از ورزش

گرم کردن کاری است که قبل از انجام فعالیت های بدنی انجام می شود.بیشتر تمرینات گرم کردن بدن ، شامل ترکیبی از تمرینات قلبی عروقی ، تمرین های کششی و قدرت می باشد.تمرینات قلبی و عروقی به منظور افزایش گردش خون ، افزایش دمای بدن و بالا رفتن ضربان قلب طراحی شده اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *